Prisregulering og maksimalprisar for drosje
 
Kva er dette?
Konkurransetilsynet har ansvar for reglane som styrer korleis drosjar kan ta betalt, og kor mykje dei kan ta betalt. Desse reglane gjeld for all drosjetransport som krev drosjeløyve.
Unntak: Reglane gjeld ikkje for turar som er bestilt gjennom avtale etter forhandling eller anbod, til dømes sykekøyring betalt av helsevesenet.
Reglane er fastsette i maksimalprisforskrifta, som du kan lese på lovdata.no.
 
Korleis blir prisen rekna ut?
Vanlegvis blir prisen sett med parallelltakst – det betyr at både tid og avstand tel under heile turen.
Alternativt kan prisen vere:
- Eit fast pristilbod frå sjåføren
 
- Ein fastpris bestemt på førehand av drosjeselskapet
 
Viktig: Kunden skal alltid betale den lågaste prisen av desse alternativa.
 
Unntak frå reglane
Reglane for maksimalpris gjeld som hovudregel for alle drosjeturar, men det finst unntak:
- Dersom turen skjer i ein kommune med minst 20 000 innbyggjarar og høg befolkningstettleik
 
- Dersom det er fleire enn fire passasjerar i bilen
 
I slike tilfelle gjeld reglane for maksimalpris.
 
Kva er maksimalpris?
I område med maksimalpris set Konkurransetilsynet ei øvre grense for kva drosjen kan ta betalt. Denne grensa gjeld:
- Kva slags takstelement som kan brukast (til dømes startpris, pris per kilometer og timepris)
 
- Kor høge desse prisane kan vere
 
Drosjene kan alltid ta lågare prisar, men ikkje høgare enn det som står i forskrifta.
 
Korleis blir prisane justerte?
Konkurransetilsynet vurderer prisane éin gong i året. Justeringa skjer ut frå ein kostnadsindeks som viser korleis utgiftene i drosjenæringa har utvikla seg.
Neste justering trer i kraft 1. desember 2025, med ein auke på 3,4 %.
Til høgre er det lenkja til relevant informasjon om Konkurransetilsynet si justering av maksimalprisane.