Array
(
    [post_type] => Array
        (
            [0] => post
        )

    [numberposts] => 10
    [category] => Array
        (
            [0] => 638
        )

    [nopaging] => 
    [paged] => 1
    [order] => DESC
    [orderby] => date
)

Podcast

Det meste du gjør i løpet av en dag er avhengig av god konkurranse. Det gjelder enten du skal handle matvarer, fylle bensin eller kjøpe nye briller. Men hva skjer når konkurransen i et marked ikke fungerer eller noen selskaper samarbeider ulovlig?  I Konkurransepodden tar vi opp aktuelle saker fra Norge og verden.

Episoder:

Portrettbilde av Gjermund Nese, avdelingsdirektør i Konkurransetilsynet.

1. juli 2025

Markedsetterforskning trer i kraft i dag

Konkurransetilsynet har i dag fått et nytt virkemiddel for å styrke konkurransen i norske markeder. Markedsetterforskningsverktøyet gjør det mulig å iverksette målrettede tiltak for å rette opp i alvorlige konkurranseproblemer, også der det ikke foreligger brudd på konkurranseloven.

– Dette markerer et viktig skifte i norsk konkurransepolitikk. Med dette verktøyet kan vi gripe inn tidligere og mer presist, til fordel for både forbrukere og næringsliv, sier fungerende konkurransedirektør Gjermund Nese.

En markedsetterforskning kan startes dersom Konkurransetilsynet avdekker forhold som tilsier at konkurransen i et marked er, eller står i fare for å bli, vesentlig begrenset. Før en markedsetterforskning igangsettes, skal det gjennomføres en høring der berørte aktører og andre interessenter får mulighet til å komme med innspill. Deretter følger en grundig analysefase, hvor tilsynet innhenter informasjon, vurderer konkurranseforholdene og kartlegger eventuelle strukturelle eller atferdsmessige utfordringer i markedet. Dersom etterforskningen avdekker vesentlige konkurranseproblemer, kan Konkurransetilsynet pålegge målrettede tiltak for å styrke konkurransen.

Markedsetterforskning blir et verktøy som sidestilles med håndhevings- og pådriverarbeid, og det er det konkrete konkurranseproblemet som avgjør hvilket verktøy som er mest effektivt. Konkurransetilsynet har derfor ikke enda tatt stilling til i hvilke markeder en markedsetterforskning vil være mest aktuell. Tilsynet vil bruke tid på å vurdere hvor behovet er størst, og hvordan verktøyet kan brukes mest effektivt.

Når en markedsetterforskning settes i gang, skal prosessen være så åpen og transparent som mulig, for å sikre forutberegnelighet for næringslivet og at eventuelle konkurranseproblemer løses på best mulig måte.

– Vi skal bruke verktøyet med varsomhet og faglig integritet. Markedsetterforskning gjør det mulig å pålegge tiltak for å styrke konkurransen, men først etter grundige analyser og vurderinger, sier prosjektleder og seniorrådgiver Inger Ervik.

14. april 2025

Konkurransepodden: Kvifor går ikkje dagligvareprisane ned?

Prisen på daglegvarer går framleis i feil retning, og vi høyrer at daglegvarekjedene tener stadig meir. Kor mykje meir kan gjerast for å få ein betre konkurransesituasjon i den norske daglegvaremarknaden?

I denne episoden av Konkurransepodden tek vi for oss kva som er gjort av tiltak for å betre konkurransesituasjonen i daglegvaremarknaden, og vi spør oss kva meir som kan gjerast for å leggje til rette for fleire konkurrentar.

Beate Berrefjord, avdelingsdirektør for avdeling mat, handel og helse, losar oss gjennom det som er gjort for å betre konkurransesituasjonen i marknaden. Ho snakkar og om hinderet som kan føre til størst effekt.

Det er gjort mange tiltak for å betre konkurransesituasjonen i daglegvaremarknaden, men vi kjem ikkje utanom at slik importvernet er innretta i Noreg i dag, utgjer det det største etableringshinderet for nye konkurrentar, seier Berrefjord.

Du kan høyre Konkurransepodden i Acast, iTunes, Spotify eller der du føretrekk å høyre podcast.

Konkurransepodden en podcast fra Konkurransetilsynet

26. februar 2025

Konkurransepodden: Kor sunn er konkurransen i legemiddelmarknaden?

Vi høyrer stadig om pasientar som står utan nødvendige medisinar på grunn av høge prisar eller mangel på tilgjengelege legemiddel. Kva ligg bak desse problema?

Konkurransepodden er tilbake med ny sesong etter ein liten pause, og i denne episoden tek vi for oss korleis konkurransesituasjonen i legemiddelmarknaden kan påverke tilgangen til legemiddel.

Magnus Friis Reitan, økonom og nestleiar i avdeling for Mat, handel og helse, tek oss med inn i legemiddelprodusentane si verd, der vi diskuterer saker der legemiddelfirma har samarbeidd ulovleg eller misbrukt si dominerande stilling. Kva gulrøter og piskar brukar nokre legemiddelprodusentar for å halde konkurrentar ute av marknadene sine?

– Det finst mange konkurransesaker om legemiddel, og dei handlar ofte om tilgang til livsviktige medisinar. I episoden ser vi på korleis legemiddelfirma kan avgrense konkurransen på pasientane sin kostnad, seier Magnus Friis Reitan, nestleiar ved avdeling for mat, handel og helse i Konkurransetilsynet.

Du kan høyre Konkurransepodden i Acast, Spotify eller der du føretrekk å høyre podcast.

Podcastdeltakere med podcastmikrofon

22. september 2023

Konkurransepodden: Skjebnetime for fusjonskontrollen

I sommar kom EU-domstolen med avgjerd i ei fusjonssak som har fått stor merksemd i Europa. Mobilselskapet Hutchison ville kjøpe konkurrenten O2 i 2015, men fekk nei av EU-kommisjonen, fordi det ville avgrense konkurransen og gi britiske forbrukarar eit dårlegare tilbod. Etter to ankerundar har EU-domstolen no komme med ei rekkje viktige avklaringar om konkurransestyresmakter si vurdering av fusjonar og oppkjøp.